حدیث روز
امام باقر علیه ‏السلام می فرمایند:باتقواترین مردم، کسی است که در آنچه به نفع یا ضرراوست،حق ‏رابگوید.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 91×
استفاده از جوانان در دستگاه‌های مدیریتی، امری ضروری است
24 می 2023 - 17:02
شناسه : 1021
4
مدیر امور نوجوانان و دانش‌آموزی مجمع ملی جوانان عنوان کرد استفاده از جوانان در دستگاه‌های مدیریتی، امری ضروری است.
پ
پ

امروزه با ایجاد تشکلات و مجامع مرتبط با جوانان و نوجوانان، مسیر ورود این قشر از جامعه به دستگاه‌های مدیریتی کشور، آسان تر و بهتر شده است. در همین زمینه میثم ویسی، مدیر امور نوجوانان و دانش‌آموزی مجمع ملی جوانان درباره دغدغه اصلی جوانان در کشور به پانا گفت: «عامل اصلی مشکلات جوانان، مسئله اقتصاد و معیشت جوانان و جامعه است که از عوامل کاهش ازدواج و ایجاد آسیب های اجتماعی و … است. قانون هایی مختص استفاده از جوانان در بخش مدیریت یک کشور ارائه نمی شود و نهاد حامی جوانان در کشور تنها به یک معاونت در وزارت ورزش خاتمه یافته است. اینها در گذر زمان عامل ناامیدی جوانان شده و آنها را به مسیر مهاجرت، انزوای اجتماعی و حرکت به سمت چالش‌های اجتماعی سوق می دهد.»

 

وی ادامه داد: «یکی از عواملی که می‌تواند جوان را در جامعه تاثیرگذار کند استفاده از او در دستگاه‌های مدیریتی کشور است تا او نیز در کنار مدیران با تجربه تر در اجرای پروژه ها و طرح های کلان کشوری، خود را محک بزند.»

 

ویسی درباره اهداف و رویکرد مجمع ملی جوانان گفت: «ما در مجموعه خود با هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه، در پی افزایش تاثیرگذاری این افراد در جامعه هستیم. در همین راستا از شناسایی استعدادهای آنها تا شکوفاسازی این نبوغ، تمام همت خود را به کار می بندیم. از طرح های کارگاه ملی مهارت، نشان، آماج خبر، سامانه سامان و مرکز رشد و نوآوری و مسائلی از این دست، در پی استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت و توانمندی های جوانان و نوجوانان درآمدیم.»

 

وی عنوان کرد: «در روند سرمایه گذاری برای نوجوانان و جوانان به چشم هزینه نگاه نکنیم، بلکه این سرمایه گذاری بلندمدتی است که چندین برابر نتیجه دارد و همه توان دستگاه‌های کشور را برای به میدان آمدن و جلوه نمایی جوانان بسیج کنیم.»

ویسی بیان کرد: «همچنین شبیه سازی حکمرانی جوانان و تاثیرگذاری آنان در فضای مدیریتی کشور از کارهای نیکویی است که در سال های اخیر توسط بعضی از مجموعه ها ایجاد و تشکیل شده است. در همین راستا برای افزایش تاثیرگذاری جوانان بر اقشار دیگر جامعه، استفاده از آنان در جهاد تبیین یکی از رویکردهای مثبت است، استفاده از جوانان برای تبیین، تفسیر و روایت پیشرفت های ایران اسلامی برای آحاد ملت در جهت جلوگیری از مسموم سازی فضای فکری جامعه توسط رسانه های معاند و غربی است.»

وی تاکید کرد: «این اتفاق در صورتی قابل رخداد است که نهادهای فرهنگی برای جریان‌سازی و روایت پیشرفت های انقلاب اسلامی از نیروی جوان و توانمند استفاده کنند؛ همچنین ایجاد ساز و کاری در جهت شفاف‌سازی انتصابات مدیریتی بر مبنای شایسته‌سالاری و توانمندی‌های واقعی جوانان در تزریق‌ امید و رقابت سالم برای تصدی بخش‌های مدیریتی کشور امری مثبت تلقی شده و فضای فکری جوانان در جامعه را از مسمومیت دور می‌کند. برای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید، اصلی ترین حرکت حاکمیت می بایست بر مبنای تخصص جوان ایرانی برای حل این دو مسئله در کشور باشد.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.