حدیث روز
امام باقر علیه ‏السلام می فرمایند:باتقواترین مردم، کسی است که در آنچه به نفع یا ضرراوست،حق ‏رابگوید.

افزونه جلالی را نصب کنید. ساعت تعداد کل نوشته ها : 91×
خود باوری،خود شناسی و عزت نفس نیاز یک نوجوان است
23 فوریه 2023 - 11:46
شناسه : 833
5
مدیر امور نوجوانان و دانش آموزی آذربایجان شرقی مدیر امور نوجوانان و دانش آموزی آذربایجان شرقی خود باوری،شناخت استعداد ها ،اعتماد به نفس و اتکا به توانمندی هارا از عوامل موفقیت برای نوجوانان دانست.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی امور نوجوانان و دانش اموزی،رسا نجفی با تاکید بر تقویت خود باوری در نوجوانان تصریح کرد: خود باوری اصطلاحی است که امروزه در جامعه شناسی،روانشناسی و علوم تربیتی به کار می‌رود، و منظور از آن یک حالت مثبت روحی و روانی است که در نتیجه احساس ارزشمندی در نفس انسان پدید می‌آید و او را اماده میکند تا با طریق بهرگیری از لیاقت ها و توانمندی های که دارد به انجام وظایفی که بر عهده اوست قیام کند و در این راه، از مشکلات و موانعی که پیش می‌آید هراسی به دل راه ندهد.

وی نوجوانی را یکی از مهمترین برهه های زندگی برای نوجوانان عنوان کرد و گفت:امروز نیاز به خود شناسی ،شناخت و پرورش استعداد ها و توانمندی ها همراه با کمک های والدین امری مهم برای نوجوانان است.

مدیر امور نوجوانان و دانش اموزی اذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رشد و توسعه فردی نوجوانان و نیاز به احساس های از قبیل خودکفایی و توانایی انجام برخی از امور گفت:یکی از مسائل رشد و توسعه نوجوانان احساس اعتماد به نفس است.

نجفی افزود:برای رفع کمبود اعتماد به نفس در نوجوانان میتوان سیاست ها و شرایط تربیتی را در فرد ایجاد و تقویت کرد،تا نوجوان انجام کار های شخصی خود در منزل و برخی امور خانواده در بیرون از منزل را بر عهده بگیرد و زمینه ساز تقویت این احساسات باشد.

مدیر امور نوجوانان اذربایجان شرقی در پایان گفت:نوجوانان با خود باوری و ایجاد حالات مثبت روانی و توجه به ارزش بالا و تلاش برای افزایش توانمندی ها و فعالیت های خود میتوانند یه موفقیت های بیشتری در عرصه های مختلف زندگی دست پیدا کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.